Follow Pena Hiburan

Akim Tak Pernah Paksa Stacy

Kebelakangan ni riuh sana sini memperkatakan Stacy sudah memeluk Islam, namun telah dinafikan oleh Stacy. Walau bagaimanapun baru baru ini kita dikejutkan lagi kononnya Akim memaksa Stacy memeluk Islam, rupanya ianya hanyalah kabar yang sengaja diadakan oleh pihak pihak tertentu. Jom kita dengar apa kata mereka.

Hampir 5 tahun menjalinkan hubungan sebagai rakan rapat, Akim Ahmad akui Stacy yang sering digosipkan sebagai kekasihnya itu seorang yang suka bertanyakan mengenai perihal agama Islam kepadanya.

Menurut Akim, beliau tidak pernah memaksa atau menyuruh Stacy untuk memeluk Islam, tetapi dia lebih senang berkongsi mengenai agama Islam kepada penyanyi itu.

"Stacy memang tidak pernah beritahu yang dia mahu peluk Islam kepada saya, tetapi dia ada juga bertanya-tanya pada saya tentang hal-hal yang berkaitan dengan agama Islam. Mana yang saya tahu, saya kongsikan dengannya.



"Bab-bab agama ni sensitif, masing-masing ada kepercayaan. Jadi saya pun tak boleh nak cakap lebih-lebih. Saya kongsi apa yang saya tahu

"Tapi, saya terkejut juga bila dia pakaikan Bella (anak angkat Stacy) tudung. Kalau dia ada keinginan begitu (peluk Islam) bagus lah.

Dalam pada itu, Akim tidak pernah mengaku dia dan Stacy ada menjalinkan hubungan cinta, sebelum ini memberitahu dia memang mengharapkan hubungan rapat yang telah terjalin sejak lima tahun itu akan melangkah ke tahap yang lebih serius. Tambahan kedua-dua keluarga sangat menyenangi hubungan mereka.





"Buat masa ini, saya lebih suka sifatkan hubungan kami sebagai kawan rapat. Tapi, mungkin kalau ada jodoh hubungan kami ni boleh pergi ke tahap yang lebih serius, saya tidak menolak.

"Namun terus-terang buat masa ini saya tak fikir untuk nak tamatkan zaman bujang lagi. Perjalanan saya dalam industri ni masih panjang. Saya sedar saya masih teraba-raba lagi dalam industri ni, jadi soal kerjaya yang saya perlu utamakan dulu," jelasnya lagi.
sumber ; kezoom

No comments:

Post a Comment