Follow Pena Hiburan

Awak Tahu Ker Rupa Dajal


Fauziah Gous

Launching Butik Bianco Mimosa -39
Minggu lalu OHBULAN! baru sahaja berkongsi foto seorang pelakon terkenal yang dikatakan teruk dihentam oleh pengikut laman sosialnya gara-gara memuat naik sebuah foto pelik sehingga ada menyatakan ia seolah-olah wajah dajal.

Artikel Berkaitan :
 Susulan daripada isu tersebut, Fouziah Gous yang ditemui pada Sabtu lalu telah menyatakan bahawa, perkara itu tidak sepatutnya timbul dan mengingatkan para pengikutnya agar tidak terlalu sensitif dengan setiap perkara yang dilihat di laman sosial.
Saya rasa itu sangat bodoh. Awak ada aplikasi (mirror apps) yang boleh buat apa sahaja termasuklah mengubah bentuk wajah kita.
Kamu semua tahu ke apa itu dajal? Dari segi rasionalnya, benda itu sangat kelakar. Awak boleh nampak ada dua biji mata kat tengah tu.
Kita sebagai orang Islam yang berpelajaran, tahu menggunakan kemudahan internet dan kita juga boleh cipta macam-macam dengan aplikasi tersebut, jadi berfikiran positif. Sebagai orang Islam, jangan terlalu sensitif dan saya rasa benda itu sangat bodoh.

Launching Butik Bianco Mimosa -34
Fouziah Gous & tunang tercinta, Md Zhafran Md Yusof

Memandangkan foto tersebut sekadar aplikasi yang melibatkan teknologi, maka timbul persoalan adakah peminat sengaja ingin mencari kesalahannya dengan menimbulkan isu itu?
Tergelak, Fouziah Gous menyatakan perkara tersebut hanya satu gurauan.
Bukan kesalahan, mungkin nak jadikan itu sebagai isu. Sebagai orang Islam, awak tahu ke macam mana wujudnya bentuk dajal?
Apa yang kita selalu dengar, dia adalah berbentuk segitiga dan di tengah-tengahnya ada sebiji mata. Jadi, saya rasa kalau kita tengok  balik gambar itu, dia ada dua biji mata dan tak ada kena mengena langsung. Benda itu tak ada apa-apa. Cuma kartun sahaja.
Beralih kepada soal perkahwinan, Fouziah yang telah mengikat tali pertunangan dengan jejaka pilihannya, Zhafran sejak Jun lalu akui kini mereka sedang sibuk menjalankan persiapan dan dalam proses memilih tarikh yang sesuai.
Sementara itu, untuk semua peminat aktres jelita ini, jom layan beberapa foto menarik Fouziah dan tunang tersayang sekitar majlis perkahwinan Dato’ Ida Suraya Sabtu lalu.

sumber: ohbulan

No comments:

Post a Comment