Follow Pena Hiburan

Makan Sup Kucing Untuk Panjangkan Umur


Makan Sup Kucing Untuk Panjangkan Umur | Terlebih dahulu kami memohon jutaan kemaafan seandainya paparan cerita dan gambar gambar ini mengganggu perasaan pencinta haiwan peliharaan seperti kucing. 

Siapa sangka haiwan kesayangan manusia ini sanggup diperlakukan sedemikian hanya kerana kepercayaan karut bagi sesetengah agama



Melihat pelbagai jenis makanan yang tidak lazim dimakan kebanyakkan orang, di China dan Taiwan, mungkin ini disebabkan kerana orang-orang disana sangat taksub dengan kesihatan, umur panjang dan keseimbangan unsur "Yin" dan "Yang" dalam tubuh, sehingga segala jenis makanan apapun dimakan asal stamina tetap fit dan sihat. 



Tapi jika dipikir-pikir, apa ini setanding? Me instant Indomie dilarang untuk dimakan, sementara mereka mengambil makanan dari bahan yang berupa bayi atau janin yang baru lahir dan juga kucing, binatang peliharaan lazimnya dijadikan teman dan dipelihari orang. Aneh sungguh mereka ini!!

Ada pelbagai teknik dalam memasak haiwan kucing ini. Ada yang lebih dulu dipukul sampai mati, ada pula yang direbus hidup-hidup.

Menurut cerita, orang Cina memang suka makan daging kucing kerana dianggap bagus untuk kesihatan dan boleh mengimbangi unsur "Yin" dan "Yang" dalam tubuh manusia. Foto-foto sup kucing atau sup kucing di China dan Taiwan juga proses pembuatannya boleh dilihat pada gambar di bawah ini:
..!



Nota: Maaf kami hanya menggunakan google translate bahasa indonesia >> ke bahasa Malaysia 










1 comment:

  1. Kejamnya tk ada benda lain nk makan ke Cara kucing kucing dibunuh punyalah azab dibuat tk boleh nk bayangkan dgr suara kucing2 kena seksa sebelum mati

    ReplyDelete